Aktuelt

Informasjon fra NAV Holmestrand til innbyggere

Informasjon fra NAV Holmestrand - til innbyggere  - Klikk for stort bildeInformasjon fra NAV Holmestrand - til innbyggere Pexels  Parallelt med at Norge «stenges ned» er det mange funksjoner som fortsatt må fungere for å sikre landets  innbyggere. Nye tiltak finner stadig sted og det er viktig at vi alle bidrar med det vi kan for å sikre at kritiske funksjoner opprettholdes. 

Veiledningssenteret med begrenset åpningstid

For å hindre smitte og sikre at de ansatte i NAV Holmestrand er i stand til å ivareta sine oppgaver, må innbyggere helst benytte andre kommunikasjonskanaler enn personlig oppmøte - med samtaler og møter via telefon eller video.

Veiledningssenteret har åpent fra 12-14, mandag-fredag. Dokumentasjon skal leveres i postkassen ved inngangen nede.

Det er mulighet for å søke om økonomisk sosialhjelp elektronisk. 

Selvbetjening og kontaktinformasjon for innbyggere

Du finner mye nyttig informasjon om koronasituasjonen på NAV.no, og det anbefales at du tar en kikk på nettsidene før du tar kontakt på annet vis.

Gjennom "Ditt NAV" på NAV sine nettsider, kan du også kontakte NAV Holmestrand direkte - og din veileder vil svare deg innen 48 timer. Det samme gjelder hvis du ringer NAVs kontaktsenter for innbyggere på telefon 55 55 33 33, eller hvis du legger igjen en beskjed på lokalkontoret.

Du skal bli godt ivaretatt

NAV Holmestrand ønsker at publikum skal oppleve å bli godt ivaretatt, selv om NAV Holmestrand fysisk ikke lenger er like tilgjengelige. Veiledere og samarbeidspartnere er i kontakt med personer de følger opp for å sikre god dialog gjennom den første tiden. De som har rett på økonomisk støtte, skal ikke miste den. Alle som har behov for individuell oppfølging skal få det. 

Akutt bistand eller veiledning

Har du behov for akutt bistand eller trenger individuell veiledning for å sikre økonomiske rettigheter, kan du ringe vakttelefonen på 406 43 571 mellom kl. 09 .00- 15.00 mandag til fredag.

Samtale om sosiale tjenester

Ønsker du å snakke med NAV Holmestrand om dine sosiale rettigheter, så kan du ringe sosiale tjenester tlf. 45 83 75 73 mellom 09.00-15.00 mandag til fredag.

NAV Hjelpemiddelsentral Vestfold og Telemark

Korona-pandemien påvirker tjenestene til NAV Hjelpemiddelsentral, men målsetningen er å kunne levere tjenester kontinuerlig under pandemien. For at NAV Hjelpemiddelsentral skal få dette til, må det gjøres tiltak, slik at de ansatte ikke blir syke eller må i karantene. Dette innebærer at NAV Hjelpemiddelsentral må prioritere strengt hvilke tjenester som skal leveres i tiden som kommer.

Les mer fra NAV Hjelpemiddelsentral eller se lokal informasjon fra din hjelpemiddelsentral.