Se alle innspill til kommuneplanens arealdel i ny kartløsning

Nå kan du, gjennom en nyutviklet kartløsning - se alle innspillene som har kommet inn til ny arealplan.

- Å lage en ny kommuneplan er en lang og komplisert prosess, men med en digital kartløsning som dette blir prosessen mer tilgjengelig for innbyggere og interesserte, sier Håkon Randal, kommuneplanlegger i Holmestrand kommune.

Arealinnspill i kartløsning

I dette kartet finner du alle forslagene som er mottatt til kommuneplanens arealdel. Nederst på denne siden finner du en instruksjonsvideo i hvordan løsningen fungerer.

- Her kan du se oversikten over innspillene som har kommet inn, og lese om hvert enkelt innspill i detalj, forteller Randal.

Forslagene er fargelagt slik at du kan se hvilke av de mottatte forslagene som administrasjonen mener skal være med videre i planarbeidet. Utover høsten skal formannskapet gå i gjennom forslagene og ta endelig stilling til hvilke av dem som skal innarbeides i den nye kommuneplanen.

Kartet kan også åpnes i et eget vindu. Sakspapirene ligger på nett

Hvordan bruke løsningen?

Her gir vi deg en liten innføring:

Mer om arbeidet med ny kommuneplan

Hva skjer med innspillene til ny arealplan?

Si din mening om kommuneplanens samfunnsdel

Les mer om arbeidet med ny kommuneplan