Søke og si opp elevplass

Om innmelding og utmelding i kulturskolen.

Innmelding

Det er opptak av nye elever hver høst og vår. Søknadsfristen for hovedopptaket er 1. juni, men kulturskolen tar mot søknader gjennom hele året og tar inn elever fortløpende der hvor det er ledig kapasitet. Når man har fått plass i kulturskolen, får man to gratis prøvetimer. (Dersom man ønsker å avbryte elevforholdet i prøvetiden, må man sende skriftlig beskjed om dette på e-post.) De som ikke får plass vil bli satt på venteliste. Innmelding gjøres via kulturskolens elektroniske søknadsskjema.

Søk elevplass

Utmelding

Utmeldingsfrist for elever som ikke ønsker å fortsette er 1. desember for vårsemesteret og 1. juni for høstsemesteret. Dersom man ikke sender utmeldingen innen fristen, må man betale for det påfølgende semesteret. Det kreves skriftlig utmelding.

Utmelding sendes på e-post til kulturskolen@holmestrand.kommune.no.