Meld feil til kommunen

Har du oppdaget hærverk på et bygg, feil på et gatelys, manglende skilting, hull i veien eller andre åpenbare feil? Holmestrand kommune har gjort det enklere for innbyggerne å melde inn slike feil gjennom en digital løsning.

Søplebøtte med qr-kode og kommunens logo, to mennesker står i bakgrunnen - Klikk for stort bildeMeld feil til kommunen i vår digitale løsning Holmestrand kommune

Den digitale løsningen gir deg mulighet til å:

  • Markere lokasjonen for feilen
  • Beskrive hva feilen handler om
  • Laste opp bilder som viser feilen

Når kommunen mottar meldingen, kan alle innbyggere se hvor i kartet feilen er registrert og hvordan kommunen ligger an i prosessen med å rette den opp.  Du som er innsender vil også få en tilbakemelding når problemet er løst. Meld feil her

Smilende kvinne med klistremerke i hånden - Klikk for stort bildeKateryna Chornovol oppfordrer deg til å benytte seg av meldeportalen om du finner feil Holmestrand kommune

Over 400 henvendelser

Siden Meld feil-portalen ble åpnet i høst, har det kommet inn litt over 400 henvendelser på litt over et halvt år.

- De aller fleste feilene som blir meldt inn handler om vei og park, forteller Kateryna Chornovol, konsulent i Holmestrand kommune. Meldetjenesten håndterer også innsendte observasjoner om andre temaer, som bygg og eiendom, inkludert tagging, skader og hærverk.

Du kan registrere observasjoner innen følgende hovedtemaer:

  • Vann og avløp
  • Veg og trafikk
  • Miljø, forurensing og forsøpling
  • Bygg og eiendom
  • Park, fritid og idrett
  • Renovasjon
  • Parkering
  • Veglys
     
To smilende mennesker utenfor et offentlig toalett - Klikk for stort bildePål Andreassen og Kateryna Chornovol i Holmestrand kommune Holmestrand kommune

Nylig har Kateryna Chornovol og konsulent Pål Andreassen plassert klistremerker på strategiske steder i kommunen – for å gjøre flere innbyggere oppmerksomme på meldetjenesten.

- Det som er fint med denne løsningen, er at alt kommer inn på ett sted, som gir oversikt, og at innsender får vite hvordan feilen blir fulgt opp, sier Pål Andreassen.

Meldinger leses og følges opp på arbeidsdager

Meld feil-siden er laget for å melde feil og mangler til kommunens tekniske tjenester. Ansatte i Holmestrand kommune leser meldinger på arbeidsdager og reagerer så raskt som mulig på dem. Hvor raskt vi kan rette opp hendelser, avhenger av den totale mengden saker vi må håndtere og deres prioritet.

Ikke for alle feil

Hendelser som oppstår på områder kommunen ikke eier, bør sendes til eieren.

Det kan gjelde;

  • privat-, fylkes- og riksveier eller i nærheten av dem, bør sendes til veieieren
  • Hendelser i havna bør sendes til Holmestrand Småbåthavn DA
  • Hendelser i jernbaneområdet bør send til Bane NOR
     

Får kommunen slike hendelser, videresender vi dem til riktig mottaker.

- Vi er takknemlige for at innbyggere har mulighet til å hjelpe oss med å melde problemer, sier Kateryna Chornovol.
- Om du oppdager akutt forurensning må du varsle brannvesenet på tlf. 110, understreker hun.
- Og dersom det haster, så bruk kommunens vakttelefoner.

Vakttelefoner 

Meld feil

Du får en oppsummering av meldingen før du kan trykke "SEND".