Meld feil til kommunen i vår digitale løsning
Holmestrand kommune
Den digitale løsningen gir deg mulighet til å:
- Markere lokasjonen for feilen
- Beskrive hva feilen handler om
- Laste opp bilder som viser feilen
Når kommunen mottar meldingen, kan alle innbyggere se hvor i kartet feilen er registrert og hvordan kommunen ligger an i prosessen med å rette den opp. Du som er innsender vil også få en tilbakemelding når problemet er løst. Meld feil her
Kateryna Chornovol oppfordrer deg til å benytte seg av meldeportalen om du finner feil
Holmestrand kommune
Over 400 henvendelser
Siden Meld feil-portalen ble åpnet i høst, har det kommet inn litt over 400 henvendelser på litt over et halvt år.
- De aller fleste feilene som blir meldt inn handler om vei og park, forteller Kateryna Chornovol, konsulent i Holmestrand kommune. Meldetjenesten håndterer også innsendte observasjoner om andre temaer, som bygg og eiendom, inkludert tagging, skader og hærverk.
Du kan registrere observasjoner innen følgende hovedtemaer:
- Vann og avløp
- Veg og trafikk
- Miljø, forurensing og forsøpling
- Bygg og eiendom
- Park, fritid og idrett
- Renovasjon
- Parkering
- Veglys
Pål Andreassen og Kateryna Chornovol i Holmestrand kommune
Holmestrand kommune
Nylig har Kateryna Chornovol og konsulent Pål Andreassen plassert klistremerker på strategiske steder i kommunen – for å gjøre flere innbyggere oppmerksomme på meldetjenesten.
- Det som er fint med denne løsningen, er at alt kommer inn på ett sted, som gir oversikt, og at innsender får vite hvordan feilen blir fulgt opp, sier Pål Andreassen.
Meldinger leses og følges opp på arbeidsdager
Meld feil-siden er laget for å melde feil og mangler til kommunens tekniske tjenester. Ansatte i Holmestrand kommune leser meldinger på arbeidsdager og reagerer så raskt som mulig på dem. Hvor raskt vi kan rette opp hendelser, avhenger av den totale mengden saker vi må håndtere og deres prioritet.
Ikke for alle feil
Hendelser som oppstår på områder kommunen ikke eier, bør sendes til eieren.
Det kan gjelde;
- privat-, fylkes- og riksveier eller i nærheten av dem, bør sendes til veieieren
- Hendelser i havna bør sendes til Holmestrand Småbåthavn DA
- Hendelser i jernbaneområdet bør send til Bane NOR
Får kommunen slike hendelser, videresender vi dem til riktig mottaker.
- Vi er takknemlige for at innbyggere har mulighet til å hjelpe oss med å melde problemer, sier Kateryna Chornovol.
- Om du oppdager akutt forurensning må du varsle brannvesenet på tlf. 110, understreker hun.
- Og dersom det haster, så bruk kommunens vakttelefoner.
Vakttelefoner
Meld feil
Du får en oppsummering av meldingen før du kan trykke "SEND".