Rune Nordeide er årets vinner av Holmestrand kommunes frivillighetspris

Rune Nordeide har dedikert 27 år av sitt liv til å være leder for Hof KFUK/KFUM speidergruppe. Han har skapt et trygt og inkluderende miljø for speiderne og hans engasjement og dedikasjon kommer mange innbyggere i Hof til gode. Hans langvarige innsats, utrettelige arbeid og positive påvirkning på samfunnet gjør ham til en verdig vinner.

Ordfører Alf Johan Svele holder tale på loven til Hof speidergruppe - Klikk for stort bildeOrdfører Alf Johan Svele overrasker Rune Nordeide med Holmestrand kommunes frivillighetspris. Kulturkontoret

Prisen kom uforventet

På Hof speidernes juleavslutning 27. november ventet en overraskelse på leder Rune Nordeide. Han visste ikke at ordfører Alf Johan Svele skulle benytte anledningen til å overrekke ham Holmestrand kommunes frivillighetspris, og ble tydelig overrasket.

Uvurderlig innsats for sitt arbeid som frivillig

I 27 år har Rune vært leder for Hof KFUK/KFUM speidergruppe. Han har vært ansvarlig for turer med overnatting om våren og høsten, samt sommerleirer og pinseleirer.

Rune har tatt ansvar for å veilede speiderne, andre ledere og foreldre på en omsorgsfull, men bestemt måte. Han har skapt et trygt og inkluderende miljø hvor alle føler seg velkomne.

Selv under den pågående koronapandemien har Rune klart å holde speideraktivitetene i gang på lovlig vis, noe som har bidratt til å opprettholde kontinuiteten og fellesskapet i gruppen.

Støtter opp under lokalsamfunnet i Hof

Rune har hatt en betydelig innvirkning på lokalsamfunnet i Hof. Mange innbyggere har opplevd omsorg, turglede, fellesskap, naturglede og inspirasjon gjennom hans engasjement og dedikasjon.

Gratulerer med velfortjent pris!

Om Holmestrand kommunes frivillighetspris

Formålet til Holmestrand kommunes frivillighetspris er å hedre mottakeren som takk for særdeles god innsats, støtte opp under frivilligheten, stimulere og inspirere til aktivitet og kulturell utfoldelse, og synliggjøre kandidatens aktivitet.

Prisen består av et kunstdiplom av lokale kunstner Lisa Ruhe og en gavesjekk.

Innbyggere og foreninger ble oppfordret til kan nominere kandidater til frivillighetsprisen.  Prisutvalget, hovedutvalg for kultur, oppvekst og frivillighet, behandlet alle innkomne nominasjoner og kåret vinneren.

Les mer om frivillighetsprisen og kulturprisen