Alf Johan Svele (H) er ny ordfører

Alf Johan Svele (H) er nå formelt valgt til ny ordfører i Holmestrand, og Jan Fredrik Vogt (Frp) er ny varaordfører.

- Jeg ønsker deg alt god i gjerninga di som ordfører i denne flotte, nye kommunen vår, sa avtroppende ordfører Elin Gran Weggesrud, under valget av ny ordfører i Holmestrand kommune

- Nå er vi snart 27 000 innbyggere. Det er tre tettsteder med hver sin stolthet og hver sin identitet, som er viktig å ivareta, og viktig å sørge for at føler seg inkludert i dette nye fellesskapet vårt.

Kvinne og mann står inne dresskledde og seriøse - Klikk for stort bildeEling Gran Weggesrud og Alf Johan Svele Holmestrand kommune

Elin Gran Weggesrud (Ap) var tidligere ordfører i gamle Sande kommune, og nye Holmestrand kommunes første ordfører, valgt i 2019. Onsdag 18. oktober ble ordførerkjedet og klubben overlevert til Alf Johan Svele under konstitueringen av det nye kommunestyret, valgt i 2023.

Kommunestyret holdt møtet sitt i det gamle kommunelokalet i Sande.

Takket for tilliten

- Du har vært ordfører i en krevende periode, sa Alf Johan Svele til Weggesrud, under overleveringen av ordførerkjede og klubbe.

- Jeg synes du har representert kommunen på en veldig god måte, det skal du ha stor takk for.

Svele takket også kommunestyret for tilliten.

- Jeg gleder meg veldig til å ta fatt på denne jobben. Jeg har gledet meg lenge, og håper og tror vi skal få til mye sammen. Vi er et spennende kommunestyre som er valgt.

Se kommunestyremøtet på opptak