Dagsenter for personer med demens

Det er ett dagsenter for hjemmeboende med demens i Holmestrand kommune. For tiden holder vi til i lokaler på Hof bo- og behandlingssenter.

Det legges vekt på sosialisering, opplæring og trening i ferdigheter som er viktig for at brukere skal kunne bo og leve mest mulig selvstendig.

Tjenesten innebærer varierte aktiviteter eller arbeidsoppgaver tilrettelagt den enkeltes funksjonsnivå, samt bistand i forbindelse med søknader og oppfølging.

Om dagsenteret - hjemmeboende med demens

Hvordan søke plass på dagsenter?

Du kan kontakte kommunen for å få hjelp til å søke om tjenesten, eller du kan be andre hjelpe deg hvis du har behov for det. Hvis en annen søker på vegne av deg, må vedkommende ha fullmakt.

Fyll ut skjemaet og send dette til Tjenestekontoret pr. post (ikke e-post). Adressen finner du i skjemaet. Gjør dette gjerne i samarbeid med fastlege, NAV, spesialisthelsetjenesten eller andre du tenker kan bistå deg.

Her finner du skjemaet: Søknad om kommunale helse- og omsorgstjenester

Trenger du hjelp med utfylling av skjemaet, så kan du kontakte Tjenestekontoret.

Telefon leder: 469 15 379
Vakttelefon dagsenteret: 902 76 129 og 468 95 942
Telefon er bemannet mellom kl. 8-15.30 på hverdager.