Endringer i hvem som mottar eFaktura

Fra 18.mars 2024 har bankene gjort noen endringer som gjelder eFaktura. Det fører til at noen innbyggere nå får eFakturaen sendt til seg, som tidligere ble sendt til for eksempel ektefelle eller samboer.

De som tidligere hadde faktura "på vegne av", vil ikke nå lenger motta denne. Fakturaen vil bli sendt til den som faktisk eier fakturaen. Dette gjelder alle fakturaer fra kommunen.

Ønsker du fortsatt å motta eFaktura "på vegne av",  må du kontakte banken din for å høre hvilke muligheter de tilbyr, ettersom eFaktura er en avtale mellom deg og banken din. 

På eiendommer med flere eiere kan dere selv velge hvilken eier som skal motta fakturaen. Dersom du vil bytte mottaker kan du sende en e-post til postmottak@holmestrand.kommune.no og be om at du settes som fakturamottaker på den aktuelle eiendommen. Den som skal motta fakturaen må være eier av eiendommen.