Mer gratis parkering – over lenger tid

Nye parkeringsregler er rullet ut i hele Holmestrand kommune.

Tidligere i 2023 vedtok kommunestyret nye parkeringsregler for i kommunen. Nå er alle skilter satt opp og automater oppdatert.

De nye reglene innebærer en tidsbegrensning mellom kl. 8–18 på hverdager og kl. 8–15 på lørdager. Det er ingen tidsbegrensning på søndager og helligdager. Dette gjelder både for Holmestrand by og Sande sentrum.

Det er gratis parkering opptil fire timer med P-skive på utvalgte steder både i Holmestrand by og Sande sentrum.

I Holmestrand sentrum:

• På avgiftsplassene er det gratis parkering de første to timene (billett eller Easypark-app) deretter betaling. Maks fire timer, foruten Krana parkeringsplass som har egne regler.
  • På Farmand parkeringsplass, nedenfor Coop Extra - er det egen avtale. Her er det gratis parkering inntil 30 minutter (Ikke lenger skiveparkering, bruk billett eller Easypark-app), deretter betaling. Her er det maks to timers parkering.

Tidligere i høst ble P-skiveparkering med opptil fire timers gratis parkering rullet ut i Sande sentrum
Fra natt til 1. november er det forbudt å parkere på natta i Tordenskjoldsgaten

Se på skiltet der du parkerer hva som gjelder av parkeringsregler.

Her er oversikt over kommunale parkeringsplasser