Ny i Holmestrand kommune

Er du ny i Holmestrand kommune eller planlegger å flytte hit? Holmestrand kommune er et godt sted å bo, jobbe og etablere virksomhet i, og er sentralt plassert på Østlandet.

Samarbeidspartner - Plassen vår - Klikk for stort bildeSamarbeidspartner - Plassen vår Plassen vår

Holmestrand er porten til Vestfold, og består av Hof, Sande, "den urbane landsBY" og Holmestrand, "byen under fjellet". Kulturminnet Eidsfoss ligger også i Holmestrand kommune. I vår sjarmerende kommune med lang kystinje, to togstasjoner, og trygge omgivelser bor det over 26 000 innbyggere. Velkommen til plassen vår!

Hvordan er det å flytte hit?

Vi har snakket med noen av de som har flyttet til Holmestrand kommune de siste par årene. Les historiene til innflyttere

Bo sentralt med kort vei til naturopplevelser

Leter du etter det gode liv og en ny plass å bo? Holmestrand-regionen har mye å by på for både store og små. Boliger til salgs i Holmestrand kommune

En kommune i vekst

Trenger virksomheten din bedre plass eller har du en spennende gründeridé? I Holmestrand-regionen er det plass til å satse, vokse og drømme! I Holmestrand kommune er ansatte vår viktigste ressurs. Her finner du ledige stillinger i kommunen.

En god oppvekst

Et godt oppvekstmiljø betyr mye. Vi kan tilby 21 barnehager i Holmestrand kommune, og et rikt skoletilbud med et godt utvalg av barne-, ungdom- og videregående skoler. I tillegg er Montessori-skolen veletablert i Holmestrand.
Les om barnehageneSøk barnehageplass

Les om skolene i Holmestrand kommune Søk om SFO-plass

Fritid

Kommunen vår har en fantastisk beliggenhet ved kysten og i tillegg tilgang til vakker natur i innlandet. Vi har hele tre biblioteker, kulturskole, fritidsklubber og svømmehall.

Les om kulturskolenles om bibliotekeneles om fritidsklubbene les om svømmehallenles om badeplasserles om idrettsliv og friluftsliv, les om aktuelle aktiviteter, tilbud om arbeid, aktivitet og kurs, fakta om Holmestrand kommune
Les om hva som skjer i Holmestrand kommune