Nytt bandrom for ungdom og lokale musikkprosjekter

Vi er stolte av å kunne annonsere at et splitter nytt bandrom på Biorama kulturhus snart er tilgjengelig for bruk av lokal ungdom.  Og det er gratis!

Initiativet er en del av satsingen på å fremme kulturell og kreativ utfoldelse blant unge talenter i vår kommune.

Smilende mann i en teatersal - Klikk for stort bildeBjørn-Petter Tøsse i Biorama kulturhus Holmestrand kommune

Gratis bruk for ungdommer

Det nye bandrommet er tilrettelagt med nødvendig utstyr og fasiliteter for at ungdommer skal kunne øve, utvikle sine musikalske ferdigheter og samarbeide med andre musikkinteresserte. For ungdommer i kommunen blir det helt gratis å bruke bandrommet, med instrumenter og alt av teknisk utstyr.

- Vi håper at dette tilbudet vil inspirere flere unge til å ta del i kommunens rike musikkliv og bidra til en levende musikkultur, sier Bjørn-Petter Tøsse, lyd- og lystekniker i kommunen.

Rimelig øvingslokale for musikkgrupper og artister

For lokale musikkprosjekter tilbyr Biorama kulturhus svært gunstige priser for leie av bandrommet. Dette gjør det mulig for musikkgrupper og artister å ha et rimelig og godt utstyrt øvingslokale midt i byen.

Bandrommet kan snart leies enkelt via utleiesystemet BookUp

- Selv om bandrommet nå er åpent, arbeider vi fortsatt med å få på plass de siste detaljene, inkludert en rutine og teknisk løsning for låsesystemet, forteller Bjørn-Petter Tøsse.

Men snart skal alt være klart for at bandrommet kan tas i bruk.

Da kan bandrommet bookes, som andre kommunale lokaler, i utleiesystemet BookUp. I BookUp kan alle over 18 år opprette en gratis brukerkonto. Er ungdommer under 18 år, så er det foresatte som må booke rommet for dem.

Det nye bandrommet skal være en trygg og tilgjengelig arena for alle brukere.

Vi ser frem til SNART å ønske både unge musikktalenter og etablerte artister velkommen til det nye bandrommet på Biorama kulturhus!