Vi bygger nye Gullhaug barnehage og Gullhaughallen!

Spaden er satt i jorda, og vi er i gang med å bygge splitter nye Gullhaug barnehage og ny flerbrukshall. - En kjemperessurs for elevene og lokalsamfunnet sier ordfører Alf Johan Svele.

To smilende menn på byggeplass - Klikk for stort bildeTOMMEL OPP FOR GULLHAUG: Tommy Pedersen fra Backe VT og Alf Johan Svele, ordfører i Holmestrand kommune Holmestrand kommune

Kommunestyret har vedtatt bygging av en ny barnehage med 6 avdelinger, flerbrukshall samt utomhusarbeider med vei, fortau og parkeringsanlegg på Gullhaug. Nylig satte vi «første spadetak i jorda».

Representanter fra kommunen og entreprenør markerte oppstarten sammen med ordfører Alf Johan Svele – på lokasjon.

Kjemperessurs for elevene og lokalsamfunnet

- Det har vært en lang reise for å komme hit vi er i dag. Endelig er vi her, og jeg tror at både lokaliseringen og plasseringen og det nye bygget blir en kjemperessurs både for elevene og for lokalsamfunnet her på Gullhaug, så det er en gledens dag at vi endelig er i gang, sier ordfører i Holmestrand kommune, Alf Johan Svele. Se en liten kortvideo fra byggestart her

Arbeidene med grunnarbeider er så smått i gang, før betongarbeider og montering av bæresystem står for tur. Entreprenør er Backe Vestfold Telemark AS utfører alt fra detaljprosjektering til utførelse.

Gir området et stort løft

- Dette er et prosjekt som vi tror vil gi både området og brukere et stort løft. Byggearbeidene vil naturligvis også berøre naboer, barnehagen og skolen i byggeperioden, men med god dialog og samarbeid håper vi dette vil kunne foregå på en god måte, sier Tommy Pedersen, daglig leder i Backe Vestfold Telemark.

- Vi takker for tilliten, og at vi ble valgt som entreprenør i flott prosjekt.

Glade menn ute i byggeantrekk - Klikk for stort bildeSlik blir barnehagen og Gullhaughallen ARKÍS arkitektar

Fakta om nye Gullhaug barnehage og Gullhaughallen

• Formålsbygg Gullhaug består av et kombinert bygg med 6-avdelings barnehage, en flerbrukshall, utomhusarbeider og infrastruktur.
  • Prosjektet har en lang forhistorie med områdeplan i 2019.
  • Prosjektet vil utbedre brannvannskapasiteten og trafikksikkerheten i området.
  • Den eksisterende barnehagen skal rives etter at ny barnehage er tatt i bruk. Området vil da bli parkering.
  • Prosjektet skal stå klart høsten 2025.