ExorLive – tren hjemmefra

I år tar kommunen i bruk ExorLive GO, en app som brukes til å lage treningsprogrammer med videoinstruksjon fra fysioterapeut til deg som innbygger.

Aktivitet og hverdagsglede

I første omgang utvikles appen med informasjon om aktivitet, hverdagsglede, gode matvaner, søvn, og om det å bli tobakksfri - med lokale kurstilbud og nasjonale generelle råd. Appen er foreløpig under utvikling, og målet er full lansering innen utgangen av 2023.

Nettbrett som viser hvordan programmet Exorlive ser ut med øvelser - Klikk for stort bildeSlik ser ExorLive ut på nettbrett ExorLive

SeniorLive – ferdiginnspilte treningsprogrammer

SeniorLive er balanse- og bevegelsestrening for kommunens eldre innbyggere, og blir benyttet nå på flere av kommunens steder. SeniorLive er ferdiginnspilte treningsprogrammer bestående av sittende og stående øvelser. Øvelsene som er valgt ut, har blitt brukt i forskningsstudier og har som mål å opprettholde eller øke funksjon og styrke balanse.

Pilotprosjekt på trappene

Tidligere har det kun vært mulig å skrive ut treningsprogram i papirform. Kommunen jobber nå med et mulig pilotprosjekt, hvor du - etter avtale, kan få tilgang til et treningsprogram utviklet av våre terapeuter – gjennom appen.

Gjennom appen blir det mulig å kommunisere direkte med terapeuten som utarbeider treningsprogrammet for deg. Med løsningen er det mulig å tilby et digitalt og visuelt treningsprogram også til innbyggere som ikke er like digitale, og som har samarbeidende helsetjenester.

Ta kontakt med din fysioterapeut om du vil vite mer om mulighetene ExorLive kan gi deg.
​​​Les mer om ExorLive på deres nettsider
Frisklivssentralen

Hånd som holder Magasin 2023 - Klikk for stort bildeMagasin 2023 Holmestrand kommune

Årets innbyggermagasin