Ny kommunalsjef for helse og velferd er ansatt

Kristina Vejlgaard er ansatt som ny kommunalsjef for helse og velferd i Holmestrand kommune.

- Vi har hatt en god og grundig prosess med mange kvalifiserte kandidater, sier kommunedirektør Lars Joakim Tveit.

Stillingen som kommunalsjef ble lyst ut i høst. Holmestrand kommune søkte en engasjert kommunalsjef som blant annet kunne bidra til å imøtekomme dagens og fremtidens krav innen helse- og velferdsområdet.

Portrett av Kristina Vejlgaard - Klikk for stort bildeKristina Vejlgaard Privat

Holmestrand kommunes nye kommunalsjef er utdannet sykepleier med flere videreutdanninger innen ledelse. For tiden holder hun på med master i samspill og ledelse på BI.

Kjenner livet i en kommune godt

Og Kristina Vejlgaard kjenner livet i en kommune godt. Hun har hatt 20 år i ulike stillinger innen helse og omsorg fra vår nabokommune Drammen, hvor hun har jobbet som leder siden 2006. Hun komme til Holmestrand kommune fra stillingen som virksomhetsleder for Tjenestetildeling og koordinerende enhet.

- Gleder meg stort

- Jeg gleder meg stort til å være på lag med alle gode medarbeidere og ledere i helse og velferd i Holmestrand kommune, forteller Kristina Vejlgaard.

Vår nye kommunalsjef skal blant annet bidra til utvikling av kommunens helhetsperspektiv og samhandling på tvers av tjenesteområder, samt andre offentlige aktører og lokalsamfunn. Hun blir en del av kommunedirektørens ledergruppe.

Lars Joakim Tveit sitter smilende ved pulten sin på kontoret sitt - Klikk for stort bildeLars Joakim Tveit Holmestrand kommune

- Jeg er sikker på at Kristina vil fylle rollen på en god måte både på grunn av sin kompetanse og personlige egnethet, sier Lars Joakim Tveit.

- Og jeg gleder meg til å samarbeide med henne.

Kristina er 42 år, oppvokst i Svelvik, og bor nå i Lier med mann og to barn.

Vi gleder oss til å ønske vår nye kommunalsjef velkommen i løpet av første kvartal 2024.