8.1 Digitalisering/pedagogisk bruk av IKT i opplæringen
Det er behov for å videreføre satsing på pedagogisk bruk av IKT i opplæringen. Skolene i nye Holmestrand kommune har ulike utgangspunkt for dette arbeidet, og det er vesentlig for å sikre en helhetlig og samlet opplæring at det satses på å gi alle ansatte en felles grunnkompetanse, samt å styrke den enkelte ansattes mulighet til å bruke digitale verktøy og hjelpemidler for å øke elevenes læringsutbytte.
8.2 Andre forhold som bør vektlegges i begrunnelse for prioritering
Skolene bruker store ressurser på kjøp av lisenser og digitale læremidler. Ved å samkjøre innkjøp og satsing kan det være mulig å frigjøre ressurser til andre formål.
8.4 Viktige suksesskriterier
Skoleeiernivå
Revidere stillingsinnhold/beskrivelse for digitalpedagoger. Stillingen bør spisses inn mot pedagogisk bruk av IKT i klasserommet, med søkelys på å velge riktig digitalt verktøy for eleven og oppgaven.
Ledernivå
Målrettet bruk av fellestid inn mot strategiplanene og utviklingsarbeidet for å sikre nok tid til fagfornyelsen og arbeidet med pedagogisk bruk av IKT i klasserommet.
Pedagogisk personale
Ha tilgang til og å inneha kompetanse til å velge læremidler og verktøy ut fra elevens eller gruppas behov.